FESTIWAL NOWEGO TEATRU JUŻ OD JUTRA – OSTATNIE BILETY!

FESTIWAL NOWEGO TEATRU JUŻ OD JUTRA – OSTATNIE BILETY!



Jutro rozpocznie się 06. Festiwal Nowego Teatru – 58. Rzeszowskie Spotkania Teatralne. Na to wydarzenie rzeszowska publiczność czekała cały rok!

Aż do 5 grudnia będzie można zobaczyć nagradzane, doceniane przez krytyków i szeroko kometowane spektakle, które zmieniają kształt polskiego teatru.

W tej chwili dysponujemy jeszcze biletami na poszczególne spektakle konkursowe:

Jak ocalić świat na małej scenie? z Teatru im. Zygmunta Hübnera w Warszawie w reż. Pawła Łysaka

29.11, godz. 18:00 DUŻA SCENA

Osobiste historie ojców z Polski, Ukrainy i Afryki są kanwą przedstawienia o nadciągającej katastrofie ekologicznej, głodzie i przyszłości planety. Punktem wyjścia w pracy nad spektaklem była opowieść o ojcu reżysera, docencie Janie Łysaku, twórcy utopijnej metody zbioru zboża w fazie dojrzewającego, zielonego ziarna, a także losy Alexandra Voronova, górnika z Donbasu oraz Demby Bâ, mechanika pokładowego z Senegalu. Ich działalność pozostaje śladem planów podboju i męskich fantazji ocalenia świata.

Aktorzy koszalińscy czyli komedia prowincjonalna z Bałtyckiego Teatru Dramatycznego im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie w reż. Piotra Ratajczaka

30.11, godz. 18:00 DUŻA SCENA

To przedstawienie inspirowane filmem Agnieszki Holland Aktorzy prowincjonalni z 1978 roku. Film nagrodzony został w Cannes w 1980 roku przez Międzynarodową Federację Krytyków Filmowych FIPRESCI i do dziś jest uznawany za jeden z najważniejszych obrazów nurtu kina moralnego niepokoju. Twórcy przedstawienia nie próbują adaptować scenariusza ani szukać na siłę współczesnych analogii. Historia aktorów, którzy na prowincji, pod okiem warszawskiego reżysera, próbują wystawić Wyzwolenie Wyspiańskiego, jest pretekstem do rozmowy o życiu aktora w Koszalinie w roku 2018.

Mistrz i Małgorzata z Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie w reż. Cezarego Ibera/ OSTATNIE WOLNE MIEJSCA!!!

2.12, godz. 19:30, DUŻA SCENA

Powieść Mistrz i Małgorzata ze względu na mnogość wątków i postaci jest trudna do przełożenia w całości na język teatru. W rzeszowskiej inscenizacji możemy zobaczyć jednak niemal wszystkie jej główne przestrzenie – miłosną historię Mistrza i Małgorzaty, biblijne wydarzenia w ogrodzie Piłata, seans czarnej magii w Teatrze Variétés oraz wielki bal u Szatana. Wszystkie skompilowane tak, aby nie znudzić widza, nie zatracić głównego przesłania lektury, a także stworzyć pole do nowych interpretacji.

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie w reż. Pawła Świątka/ OSTATNIE WOLNE MIEJSCA!!!

3.12, godz. 20:00 DUŻA SCENA

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez 17 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu Wojna polsko-ruska Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

 

Oraz na spektakle nurtu OFF-KONTEKSTY:

Pompa funebris Stowarzyszenia Sztuka Nowa w reż. Katarzyny Pol i Dawida Żakowskiego

Czy ludzie mają wpływ na bieg wydarzeń? Czy w ogóle potrafią być ludźmi dla innych ludzi? Czy wolność jest przereklamowana? Czy jakiegokolwiek forma ma sens? Czy bierne przyglądanie się agonii jest nieludzką ignorancją czy sposobem przetrwania?

Pompa funebris to ceremonia życia i śmierci. To swoiste danse macabre, zamknięte w ciągle wirującym kręgu przyczyn i skutków, brudu, oczyszczenia, winy i wybaczenia.

Wojna w niebie Fundacji Migawka w Krakowie w reż. Dominiki Feiglewicz

Spektakl tworzony przez osoby niesłyszące, niedosłyszące i słyszące, który udowadnia, że teatr może być przestrzenią poruszającego doświadczenia spotkania różnych światów. Spektakl jest przedsięwzięciem artystycznym, ale równocześnie ma za zadanie być narzędziem służącym lepszemu poznaniu środowiska osób niesłyszących oraz zwrócić uwagę i pogłębić świadomość społeczeństwa na temat tej grupy wykluczonych.

Tragedia Jana Teatru CHOREA w Łodzi w reż. Waldemara Raźniak

Spektakl opowiada biblijną historię Jana Chrzciciela podejmującego walkę z trawiącymi świat grzechami rozpusty, pychy, tchórzostwa i pazerności. Popada on w konflikt z prowadzącym hulaszcze życie Herodem, który przywłaszczył sobie żonę własnego brata. Kluczowym elementem intrygi jest mityczny taniec córki Herodyjady (popularnie zwanej Salome), wskutek którego niepokorny święty pozbawiony zostaje głowy. Jednak u Gawatowica – niczym w średniowiecznym misterium – zło zostaje potępione, a winni niesprawiedliwości – ukarani.

 

O dostępność biletów można pytać na bieżąco w Dziale Sprzedaży i Marketingu (pn.–pt. 8:00–16:00), nr tel. 17 853 22 52 i Kasie Teatru (wt.–niedz. 15:00-19:00) nr tel. 17 850 89 89.